Vigyázz, mit adsz a nőnek!

"Úgy gondolom a nők megőrülnek azért, hogy úgy tűnjön, érnek annyit, mint mi, férfiak. Pedig (bizonyos dolgokban) messze felülmúlnak minket, mindig. Akármit adsz egy nőnek, valami nagyobb értéket csinál belőle. Ha élelmiszert adsz neki, ő főtt ételt ad neked vissza. Ha fonalat adsz neki, adni fog neked egy pulóvert. Ha házat adsz neki, ő egy otthont fog adni neked. Ha egy mosolyt adsz neki, ő odadja a szívét neked. Ha férfimagot adsz neki, ő ad neked egy bébit. A nő megtöbbszöröz, megnövel mindent, amit neki adsz. Tehát, ha te silány dolgokat adsz neki, légy készen rá, hogy egy tonna szemetet fogsz kapni tőle!"

Szerző és az eredeti szöveg a képen.

Nem akartam szó szerint fordítani, de a szerző azt mondta, hogy egy tonna szart kapunk vissza. Viszont Mark Gungor azt tanítja, - videói magyarul is elérhetők a youtubon, - hogy a trágyát akkor is megkapjuk, ha mindent jól csinálunk!
Most akkor hogy is van ez?

Tekintsd meg Barzil adatlapját »

Hozzászólások


fenyo

  • Dátum 11/02/2018 15:31
Kedves Rumoka!
Mielőtt ágyúval tüzelnél rám, had szögezzem le, hogy pusztán egy-két tényt szeretnék eléd hozni, és igyekszek szelíden megírni véleményem.
Már megint elő került ez a „bűvös” szó:hímsovinizmus. Olyan előszeretettel használják egyesek ezt, mintha a férfi társadalom 90 %-a ilyen lenne. Ez tulajdon képen egy rossz reflex. Tudom, és mélységesen megértem, hogy aki kifogott egy ilyen pasit korábbi életében (- persze az is megérne egy elmélkedést, hogy ezek a pasik ilyenek voltak e v. ilyenné váltak a kapcsolatban, de most ezt hagyjuk -), annak meglehet az ezzel kapcsolatos batyuja, és magamról is tudom, hogy hívőként is nehéz néha megszabadulni a reflexszerű válaszoktól.
Ahogy hallottam te ugye régóta jelen vagy ezen az oldalon, és már jó párszor előjött ez a vád.
Egy férfi társ beszél valamiről v. véleményt mond, és azt látni, hogy ágyúval tüzelnek verébre. Ne is haragudj, de az embernek az jut eszébe, hogy poszttraumás helyzettel állunk szembe. Én úgy érzem Barzil a bejegyzéseiben igencsak gáláns a nöi nem felé. Kár félre érteni. Fejlődésünket (fejlődésedet) pedig az szolgálja, ha: „Ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának Krisztus Jézusban adott jutalmáért. Fil. 3,13-14
(András hozzászólása szerintem is elismerésre méltó.)

Kriszti71

  • Dátum 11/02/2018 15:10
Teljesen egyetértek Barzil. Ezt én is így gondolom. Köszi!

Barzil

  • Dátum 11/02/2018 14:22
Bocsánat: Andris

Barzil

  • Dátum 11/02/2018 14:22
Köszönöm a hozzászólást András!
Továbbfűzve amit írtál, én azt is látom ebben az idézetben, hogy nekünk férfiaknak, meghatározó szerepünk van abban, mit hozunk ki a (leendő) feleségeinkből. Mert nem azt mondja a Biblia, hogy az asszony szeresse a férjét úgy, mint Krisztus szerette az egyházat, önmagát adva érte, hanem fordítva, azt mondja, hogy a férfi szeresse a feleségét, úgy, amint Krisztus szerette az egyházat.
"Ti férfiak, szeressétek a ti feleségeteket, miképen a Krisztus is szerette az egyházat, és Önmagát adta azért" (Efezus 5,25)

Tehát a férfi adja oda önmagát a feleségéért, s ez önfeláldozó szeretetet kíván. S szerintem Isten úgy tervezte meg a női pszichét, hogy erre, - de csak erre - a szeretetre úgy reagál, hogy lényének, képességeinek maximumát adja vissza a férfinak. (Vagy ha hitvány, akkor visszaél vele, de a hitvány asszony keresztény berkekben - reméljük - kivétel, így a szabályt erősíti.) A feleség tehát azt sugározza vissza, amit adsz neki, - hozzáadva a lényéből származó értékeket. Erről szól az idézet, ezt a törvényszerűséget ismerte fel az idézet nem keresztény írója.

De tovább megyek, meggyőződésem, hogy ebben a kontextusban és szeretetben az asszony képes, sőt szeret engedelmeskedni, mert ez is a teremtettségének, identitásának része. Soha nem fog mindig és mindenben, de hogy a szívében vágyni fog rá, az bizonyos, mert így van összerakva. Mivel az Isten terve az, hogy az asszony örömmel engedelmeskedjen a férjnek, ezért az asszonyt eleve úgy alkotta meg, hogy örömet okozzon neki az engedelmeskedés. Ezen a tényen még a feminista agymosás sem változtat, mert az csak az elme fertőzése, de ez a vágy az asszonyban sokkal mélyebbről, a szelleméből (szivéből)származik.
Ehhez azonban Krisztusi szeretettel szeretni képes férj kell, nem elég egy önző hím.

"Ti asszonyok a ti saját férjeteknek engedelmesek legyetek, mint az Úrnak.Mert a férj feje a feleségének, mint a Krisztus is feje az egyháznak" (Efézus 5,22-23)

S persze a bűn megrontotta az asszonyt (is) így mind a "visszasugárzó", mind az engedelmességre való képessége csorbult, s nem mindig, és/vagy nem azonnal sugározza vissza azokat a szeretet-megnyilvánulásokat, amit adunk neki. (Pláne, ha csak néha tudunk kicsiholni magunkból némi önfeláldozó szeretetet.) Szélsőséges esetektől eltekintve azonban, ezzel együtt is jobb a kettőnek, mint az egynek. Erre mondja Mark Gungor, hogy hasznos az asszony, mint az igavonó ökör, de ökör sincsen trágya nélkül. (érzékenyebb lelkű hölgyeknek: bocsánat a hasonlatért )

andris

  • Dátum 11/02/2018 12:10
Barzil, az általad idézettek a saját tapasztalataim tükrében tekintve megállják a helyüket. Nagyonis nőtisztelő az írás szerintem, ám tükör is egyben. A tükörben pedig mindnyájan azt is megláthatjuk, ami számunkra önmagunkkal kapcsolatban kellemetlen. Mindenki azt ért tehát a fenti sorokból, ami a saját szellemi és lelki valóságának a tükre. Ez azért jó, mert egy ilyen írásra reagálva sokkal többet elárulunk magunkról mi emberek, mintsem képzelnénk ; ) Remek írás, köszönet érte.

Pumori

  • Dátum 10/02/2018 23:44
"Úgy gondolom..." vagyis egy ősz öregúr bölcselkedik...Folytatnám az úriember gondolatmenetét, azzal hogyha kapnék trágyát (honnan is veszi? vagy csak elvont hasonlat?) bizony beásnám a földbe és termelnék sárgarépát, krumplit, finom epret a nőmnek és magamnak. És a virágok is szebbek egy kis
trágy...akarom mondani tápanyagpótlástól.:)

Barzil

  • Dátum 10/02/2018 22:28
Babérkoszorú, a William Golding által a fenti idézetben megragadott törvényszerűség Bibliai megközelítésben is megálja a helyét. Nem csak keresztények képesek meglátni a Tervező szándékait. Nagy szociológus, s lélektani megfigyelő volt, pl. ő írta a "Legyek ura" film alapját képező könyvet.
Mark Gungor pedig egy hívő keresztény házasság-terapeuta, évtizedes tapasztalattal, ha nem tudtad ezt róla, nyilván nem láttad egyetlen videóját sem, akkor viszont miért nyilatkozol negatívan róla?

Baberkoszoru

  • Dátum 10/02/2018 20:45
Egyetértek Rumokával, hogy biblikus alapon érdemes megközelíteni a férfi-nő kapcsolatot. Mivel Isten a világ és a mi alkotónk így talán Ő ért a legjobban a dolgok működéséhez. Gungor sok időt és fáradságot megspórolt volna, ha van a közelben egy hívő keresztyén, aki eligazítja féri-nő ügyben. Végül empirikus/tapasztalati úton rá jött ennek a témának a lényegére, viszont a tervezőt érdemes inkább megismerni, mert akkor más témában is eligazítja az embert.

csodabogyoo

  • Dátum 10/02/2018 20:19
Kedvenc perikópám a férfiakról: Péld 18,4. Mert a mag akkor növekszik, ha öntözik ;)

Barzil

  • Dátum 10/02/2018 18:02
A tonna trágyát azok a férfiak meg is érdemlik, akik jó dolgok helyett tágyát adnak egy hölgynek. Tudod, mert kit mit vet, azt aratja. S tény, hogy az aratás mindig több, mint a vetés, s úgy tűnik, ez a trágyára is igaz. Ez az idézet lényege.
Oké, a betépés feltételezéséért bocsánat, úgy tűnt, mert hozzámvágtál mindent, ami csak eszedbe jutott.

Rumoka

  • Dátum 10/02/2018 17:48
Köszönöm szépen a kedves keresztény szavaidat: nem vagyok betépve.
A "keret", azaz az első és az utolsó mondat nélkül valóban csupa szépet és jót tartalmaz, amibe bele is kapaszkodtál.
A baj csak az, hogy a történet végső konklúziója nem az Isten iránti hála mindezért, hanem az, hogy mindez egy tonna trágyaként van értékelve.

Barzil

  • Dátum 10/02/2018 17:23
Rumoka, te be vagy tépve?! Megettél egy hímsovinisztát?
William Golding fenti idézete szerintem valami nagyon szépet mond el a nőkről, s valami fontos dologra figyelmezteti a férfiakat. Hogy mehettél el a lényeg mellett ennyire? Vagy te nem olyan hölgy vagy, aki megnöveli a dolgok értékét? Ha igen, ne negligáld a naplót, hanem tegyél hozzá!
Senki, sem én, sem William Golding nem vonta kétségbe, hogy a nők érnek annyit, mint a férfiak. Sőt, az idézet lényege éppen az, hogy mennyire nélkülözhetetlenek és értékesek vagytok! S ezt minden irónia nélkül mondja a szerző, Illetve, ha az idézet első mondatában van is némi irónia, az nem a nők értékét veszi célkeresztbe, hanem annak szól, hogy a nők önértékelése és identitástudata ingatag.
Rumoka, kedvellek, mint mindig. De ne tépd szét a naplómat, mielőtt még mások is elolvashatták volna!

Rumoka

  • Dátum 10/02/2018 16:44
"Úgy gondolom, a nők megőrülnek azért, hogy úgy tűnjön, érnek annyit, mint mi, férfiak."
Ez színtiszta hazugság/tévedés, mert a fenti ige alapján a férfiak és a nők egyaránt Isten képmására lettek teremtve és ebből adódóan alapból egyformán értékesek. A nők maximum azt nehezményezik, ha egyes férfiak felrúgják az Isteni mértéket, és felsőbbrendűnek képzelik magukat velük szemben.

Rumoka

  • Dátum 10/02/2018 16:26
"Amit tehát szeretnétek, hogy az emberek veletek cselekedjenek, ti is ugyanazt cselekedjétek velük, mert ez a törvény, és ezt tanítják a próféták." (Mt 7.12.)
Kik a biblia szerint az emberek?
"Amikor Isten embert teremtett, Istenhez hasonlóvá alkotta. Férfivá és nővé teremtette, megáldotta, és embernek nevezte őket teremtésük napján." (Móz. 5.1-2.)

Persze lehet egy megtévedt hímsoviniszta tanításai szerint is élni, csak akkor ne csodálkozz, ha úgy cselekszenek veled, ahogy... A TE FEJEDBEN... Először csak projektálsz, majd ebbe annyira belehergeled magad, hogy egy idő után természetesnek veszed, hogy a veled nem egyező nemű EMBEREK az ellenségeid, akikkel harcolnod kell. Még házasságon belül is: azzal is, akit a törvény szerint ellenségeskedés helyett szeretned kellene... Ez maga a pokol!!! Senkinek nem kívánom!!