Most akkor kire szavazzak?

Nem kérek bocsánatot, amiért a téma politika, hiszen aktuális, sorsdöntő kérdés, s tévedés ne essék, ez nem csupán társkereső oldal. Ez egy közösségi oldal is, s nem csak a nevében, hanem az oldal fenntartójának célkitűzése szerint is. (ha valakit érdekel, beollózom az oldalon egyébként megtalálható, vonatkozó állásfoglalást)
Nem vagyok balos, sőt imáim tárgya, hogy Isten teremtsen olyan politikai, hatalmi helyzetet, ahol a kommunista gyilkosok utódai, akik helyeslik apjuk, nagyapjuk tetteit, s most is ők pöffeszkednek a hatalom bizonyos rejtett magaslatain, legalább-jogi erkölcsi vonatkozásban, méltó meg és elítélésben részesüljenek. Hogy a társadalom igazságérzete elégtételt kapjon és reménye az élhető jövőre helyreálljon.

De meggyőződésem, hogy erre a FIDESZ nem alkalmas, mert nem áll érdekében és szándékában.

A Zétényi-Takács féle igazságtételi törvény (1991) lehetővé tette volna a kommunista bűnösök társadalmi megítélését és legalább erkölcsi elmarasztalását.

https://hu.wikipedia.org/wiki/Z%C3%A9t%C3%A9nyi%E2%80%93Tak%C3%A1cs-f%C3%A9le_igazs%C3%A1gt%C3%A9teli_t%C3%B6rv%C3%A9nyjavaslat

"Az Országgyűlés 1991. november 4-én nagy többséggel fogadta el "az 1944. december 21. és 1990. május 2. között elkövetett, és politikai okból nem üldözött súlyos bűncselekmények üldözhetőségéről" szóló törvényt. Göncz Árpád a megszavazott törvényt előzetes normakontrollra átadta az alkotmánybíróságnak. A bírói döntés alapján az igazságtételi törvény soha nem lépett hatályba."

Az országgyűlésben a FIDESZ és az MSZP a törvény ellen szavazott.

Erről pl. ebben a videóban is meg lehet győződni:https://www.youtube.com/watch?v=6PqyXsHZy_w

Orbán Viktor felszólalásai az ügyben, a videóban a 26:01-nél és 39:07-nél láthatók, amikor Orbán Viktor felszólítja a törvényjavaslatot beterjesztőket, hogy vonják vissza a javaslatot, majd a FIDESZ ellene is szavaz. Ez a hozzáállás a mai napig megnyilvánul, mert egyetlen kommunista bűnöst "nem sikerült" felelősségre vonni, azóta sem, pedig eddig összesen 12 évet kormányoztak! Hogyan is tennék, hiszen 2013-ban a megmásíthatatlanság céljából bekerült az alaptörvénybe, hogy nem lehet számonkérni a kommunista bűnöket. A Fidesz kormány hozta létre az új alaptörvényt. Tehát feltették a pontot az i-re, ebben az országban a tömeges gyilkosságoknak, emberkínzásoknak nincs következménye. Nos, ez a Fidesz erkölcsi bizonyítványa.

Most pedig a Migráció. Orbán Viktor tisztában van vele, hogy nem tudja megállítani. De gyorsan megnyeri a migráció rémével a választásokat, s utána le fogja nyomni a torkunkon a migrációt, de úgy, hogy széttárja a kezeit, mint aki nem tehet róla. E stratégia fényében érthető, hogy miért írta alá Brüsszelben a LIBE bizottság ajánlása alapján készült dokumentumot az Európa Tanácsban, ami a tagállamok számára kötelező erővel bír. Objektív elemzést lásd itt:

https://444.hu/2016/02/21/orban-viktor-tenyleg-alairt-egy-kvotara-utalo-megallapodast-brusszelben

A lényeget kiemeltem, Orbán Viktor a dokumentum többi kitételével együtt ezt is aláírta:

„Végre kell hajtani a relokációról szóló döntéseket, figyelembe véve a kedvezményeket, amelyeket bizonyos tagállamok javára már megítéltek, tekintettel az őket érő nagy nyomásra hivatkozó kérésükre.”

S a relokációs döntés a a tavaly decemberi, tagállamokra kirótt kvótára vonatkozik!!!
"...tavaly szeptemberben született egy másik döntés is, további 120 ezer fő áttelepítéséről. Ebben az esetben egy kötelező kvótarendszert írtak elő, és Magyarországot 1294 menekült befogadására kötelezték."

S bizony Orbán Viktor aláírta, a dokumentummal együtt ezt a pontot is! Ugye nem gondolja senki, hogy biztosan csak átsíklott felette?! Ez egy jogi dokumentum, minden pontjában áttárgyalva, s a végrehajtása minden tagállamra nézve kötelező!

"Az igaz, hogy a magyar kormány a szeptemberi döntéskor nemmel szavazott a kötelező kvótára, de azt a belügyminiszterek tanácsa minősített többséggel elfogadta, és ezáltal mindenkire kötelező, a nemmel szavazókra is. Az is igaz, hogy a magyar és a szlovák kormány megtámadta az EU bíróságán a szeptemberi döntést, mert szerintük az ellentmond az uniós szerződéseknek. Ám ettől még a döntés érvényes, egészen addig, amíg esetleg a bíróság jogerősen helyt ad a budapesti és pozsonyi beadványnak. Az is igaz, hogy a szeptemberi kvótahatározat egyszeri alkalomra szól, nem egy állandó kvótarendszert kényszerít a tagállamokra, hanem konkrétan 120 ezer embert oszt el egy képlet alapján."
Igen ám, csak az a csavar a dokumentumban, hogy tavaly decemberben egy másik relokációs határozat is volt, amire hivatkozva, az aláírt dokumentum kiterjeszti a kvóta alkalmazását, annak gyakoriságát, időbeni kiterjedését és a migránsok számát nem meghatározva:

Az aláírt dokumentum 8. pont h.) bekezdése így kezdődik:

„A tavaly decemberi relokációs döntéseket minden elemükben végre kell hajtani.”

Tehát az érdekeltek belobbiztak az Orbán Viktor által aláírt dokumentumba egy olyan részt, ami alapján nem csupán a 120 ezer migránsról van szó, hanem korlátlan számúról, korlátlan alkalommal.

Tehát, ez a migránsokkal való rémítgetés csupán egy belpolitikai játszma, aminek tétje a választási győzelem, hiszen Orbán Viktor nagyon is tudja, hogy az EU bíróságon ez a per nem megnyerhető! S ha nem nyer, azonnal jönnek a migránsok, mert már aláírta az egyezményt!

Ezzel együtt is, ha szavaznék, a Fideszre szavaznék, mert az összes többi alternatíva sokkal rosszabb. A globalizáció gátlástalan kiszolgálása a korrupcióval karöltve ez a legrosszabb páros, s a balosok ezt tették, s tennék most is. A FIDESZ csak korrupt és hazug, de nem szolgálja ki maradéktalanul azt a globális háttérhatalmat, amelynek Brüsszel a zsebében és a markában van. Persze nem azért, mert a FIDESZ olyan szent, hanem mert a hatalmát garantáló, említett globális hatalmak, - elsősorban a Vatikán, - a Soros fémjelezte háttérhalommal és Brüsszel akaratával ellenérdekeltek. Így a Fidesz a hatalmát biztosítók kottájából játszik. Annak ellenére így van ez, hogy a FDESZ-KDNP kormányban vannak tiszteletreméltó, őszintén hívő emberek is.
A Jobbik nagy bajt csinálna az országban, mert nincs mögötte nemzetközi hatalom, hiába kilincselt Oroszországban meg Törökországban, nem sikerült kiépíteni egy komoly támogatottságot, így be kellett érnie Simicska pórázával. Ha hatalomra kerülnek, zsarolhatók, vagy egy gyenge puccsal is félreállíthatók, mert nem védik be őket nagyhatalmak, mint a Fideszt. Ukrajnában pillanat alatt megbuktatták az oroszbarát kormányt, amikor útjába került bizonyos geopolitikai érdekeknek. Szlovákiában most buktatták meg a Fico-kormányt, szintén olyan erők, akiknek egyik célja a V4-ek gyengítése, megbontása. De a FIDESZT nagyok védik, pl. Izrael, akinek keze az amerika feletti hatalmi körökig elér. Továbbá a Vatikán, ami szintén globális hatalom. Ezért regnál még az Orbán kormány, s amíg ők vannak, remélhetően nem zúzza be a globalizáció ezt a szegény kis hazámat.

A dilemmát jól rajzolja Márai Sándor két naplóbejegyzése:

„A kommunistáktól még nehéz lesz megszabadulni, mert senki sem olyan veszélyes, mint egy bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az eszmét védi, hanem a zsákmányt.”

„A kommunizmus tragédia, de az igazi ellenfél mindig a nemzeti jelmezbe öltöztetett, képmutató, kapzsi jobboldali.”

De sajnos nincs más alternatíva, marad a FIDESZ. Nekem azonban nincs gyomrom szélhámosokra szavazni, ezért inkább Istenre bízom, s imádkozok. Ő majd kipótolja a részvételemet. Ha úgy jó, indítson fel, s küldjön helyettem két olyan, Fideszre szavazó honfitársamat, aki egyébként nem akart elmenni, vagy marasztaljon otthon kettőt, aki a baloldalra akart szavazni. Ezt nem követendő példaként írom, mindenki tegyen a saját hite és belátása szerint. A véleményem csak vitaindító. S összefoglalva, a véleményem az, ha szavazni mész, s nem a Fideszre szavazol, bizonyos vagyok benne, hogy egy sokkal rosszabb alternatívát választasz.
Tehát úgy néz ki, úgy kampányolok itt a Fidesznek, hogy jómagam nem is megyek szavazni. Na szép. Ez van.

Tekintsd meg Barzil adatlapját »

Hozzászólások


Pumori

  • Dátum 12/04/2018 15:17
"Iskolás gyerekek táboroznak. A táborvezető demokratikus érzelmű ember, különben is, hadd gyakorolják a gyerekek a politikát. Szavazásra teszi fel tehát a gyerekeket foglalkoztató legfontosabb kérdést: mi legyen a másnapi ebéd?

A szavazás rendben lezajlik.

Az eredmény a következő: rántott hús 40 százalék, tojásos galuska 20 százalék, gulyásleves 16 százalék, rakott krumpli 13 százalék, mákos tészta 9 százalék, kelkáposzta főzelék 2 százalék.

Rendben, akkor legyen rántott hús.

Még mit nem! Hiszen 60 százalék a rántott hús ellen szavazott! A többség nem rántott húst akar! Egyesítsük az ellenszavazatokat! Győzzük le a rántott húst!

Jól van, gyerekek.

Öntsük össze a tojásos galuskát, gulyáslevest, rakott krumplit, mákos tésztát és kelkáposzta főzeléket!

Ki szavaz arra, hogy ez legyen az ebéd?"

Barzil

  • Dátum 11/04/2018 17:09
...rendben fenyo, azt hiszem kiveséztük. Maradok irányodban tisztelettel.

fenyo

  • Dátum 11/04/2018 16:07
Barzil. Szerintem világosan ki lehetett olvasni soraimból, hogy álláspontom nem mások elmarasztalását akarta jelenti, és nem hiszem, hogy megérdemelném a megsértem a másikat jelzést.
Ha az egész kontextusában nézed, akkor nem azt írtam, hogy jogszabályi kötelességről van szó. Hanem azt, hogy én magamra nézve erkölcsi kötelességemnek érzem, és akár nézőpont kérdése is lehet. Abban lehet igazad, hogy fogalmazhattam volna körültekintőbben is. Mint korábban írtam, érdekes helyzet állhat elő, ha esetleg túl sokan gondolják úgy, hogy valami dilemma miatt nem mennének el. A társadalmi életben bizonyos – mondjuk úgy - kívánatos dolgokat nem lehet, vagy ezért-azért nem célszerű törvénybe foglalni, de ettől függetlenül sokan érezhetik úgy, hogy itt van valamiféle elvárás. Sajnálom, ha szavaimból az elmarasztalást olvastad ki. Természetesen senkit nem akartam állampolgári önérzetében megsérteni. Mint te is említetted, megoszlanak a vélemények a kötelezni vagy nem kötelezni kérdésben. Ha meg még a vélemények is ennyire megoszlanak, akkor talán még kevésbe jogos az elmarasztalás, mert valaki, egy számomra fontos dologban próbál finoman támogatni valamit. Csak mellékesen jelzem, tudomásom szerint, ahol kötelező, ott is lehet érvénytelen szavazatot csinálni, így ki van húzva a méregfoga. Nem akarok nagyon belemenni a népakarat meg népképviselet kérdésébe, de az is megérne egy „gondolkozást”, hogy a kötelezésnek is van bizonyos létjogosultsága. Mert valakiknek mégis csak el kell döntenie, és ki más, ha nem a nép. Irányítás nélkül csak rosszabb helyzetbe kerülne egy ország.
Tudod, én azt szűrtem le az életben, hogy néha, egy-két dologban még mindig kevésbé fáj valami „diktatórikus” dolog, mint ha azt csinálunk amit akarunk. Mellesleg én is jobbnak tartom, hogy törvényileg nincs kötelezővé téve.
Ne gondold, hogy csökönyösen nem akarom érteni álláspontodat; nem erről van szó. Csak jónak láttam kidomborítani ezt az oldalát is.
Szívesen csatlakozom hozzád, engedjük el a kérdést.

Barzil

  • Dátum 11/04/2018 08:27
fenyo, már elengedtem a témát, mert korábban minden érvemet elmondtam. S ezért köszöntem meg udvariasan a hozzászólásodat, s szálltam ki a témából, mert az érveimet most sem cáfoltad, csak hajtogatod a magadét.
De most megint felveszem a fonalat, mert amit állítasz az hamis, ami kis baj volna, de sokakat sért, akik nem mentek el szavazni. Az ő védelmükben szólok most.

"A szavazástól való távolmaradás ügyében pedig azt próbáltam érzékeltetni, hogy természetesen joga mindenkinek távol maradni, de az én felfogásomban ez nem csak jog hanem kötelesség is. Nézőpont kérdése."

Mint már leírtam, nem állampolgári kötelesség a szavazás magyarországon. Ennek egyetlen jogértelmezése van, azt jelenti, hogy jogod van eldönteni, szavazol vagy nem. S lévén jogállam az ahol élünk, egyáltalán nem számít a "nézőpontod", ezügyben. Az számít, hogy a jogával él, a jogát gyakorolja az is, aki elmegy, s az is, aki nem megy el szavazni. A jogalkotók nem hülyék, ha azt akarták volna, hogy kötelező legyen a szavazás, úgy fogalmazták volna meg a vonatkozó törvényt. S nem értem miért nem nyilvánvaló számodra, hogy aki a jogával él, nem elmarasztalható, sem jogi, sem erkölcsi értelemben! Talán mert nem vagy jogtisztelő e vonatkozásban. Pedig ez a kérdés nem olyan egyértelmű, s mindenki által támogatott, mint pl. az a törvény, ami a lopást tiltja, s szankcionálja. A szavazás vonatkozásában megoszlanak a vélemények arról, hogy jó volna kötelezni a polgárokat a szavazásra vagy nem. De a törvényhozók anno úgy döntöttek, hogy nem kötelezik, s szerintem jól döntöttek. Leírtam már ezt is, hogy szerintem azért döntöttek jól, mert ha csak nagyon rossz opciók (pártok) közül lehet választani, akkor az állampolgár a távolmaradásával adhat hangot az elutasításnak. Azokban az országokban pedig, ahol kötelező szavazni, ott rákényszerítik a szavazót arra, hogy akkor is válassza valamelyik pártot, ha mindegyik párt rossz választás. Ez esetben ez egy törvényerővel való kényszerítés a rossz opcióra, s ez diktatórikus, nem pedig demokratikus jelleg. Hiszen a demokrácia a népakarat kifejezése, népképviselet útján. De ha a nép kénytelen választani két rossz opció közül, akkor az már nem népakarat és népképviselet ugyebár, hanem inkább demokratikus jelmezbe bújt diktatúra. Ezért helyeslem, hogy a magyar törvényhozók nem tették kötelezővé a szavazáson való részvételt.
S erkölcsi értelemben pedig én is helytelenítem, ha valaki azért nem vesz részt a szavazáson, mert lusta figyelemmel követni a pártok közéleti tevékenységét, vagy csak lusta elmenni szavazni. Aki pedig azért nem megy el, mert jogát gyakorolva így akarja kifejezésre juttatni, hogy egyik pártot sem támogatja, helyesen cselekszik, s erkölcsileg sem elmarasztalható.

Barzil

  • Dátum 10/04/2018 21:20
fenyo, köszönöm, hogy elmondtad a nézőpontodat.

fenyo

  • Dátum 10/04/2018 18:58
Barzil. Viccesen mondhatnám, választás lesz 4 év múlva is, vagy még közelebb, jövőre is. De feltettél egy kérdést írásod végén, 8-án 19:52-kor. Ezért fogtam klaviatúrát és így esett meg a kis „csúszás”. Az „igen” és a „nem” kérdése egy fajsúlyosabb téma, nem mennék bele.
A szavazástól való távolmaradás ügyében pedig azt próbáltam érzékeltetni, hogy természetesen joga mindenkinek távol maradni, de az én felfogásomban ez nem csak jog hanem kötelesség is. Nézőpont kérdése.

Barzil

  • Dátum 10/04/2018 06:41
.., bocsánat Timola, most vettem észre, hogy a zombi fogalmát Pumori vezette be a naplóban, te csak átvetted a kifejezést. Ejnye ejnye Pumori, már megint veled van baj!

timola

  • Dátum 10/04/2018 06:23
Barzil, nem is emberekre értettem, hanem arra a mély, sötét ködre, a mi a város felett ül. Elfáradt a lelkem, nagyon nehezen viselem.
A személyes kapcsolat adja a reménységet, hogy az élet nem ér véget a halállal,hogy ne csak arra nézzek, amit látok ...

Barzil

  • Dátum 10/04/2018 05:11
Timola, szerintem a migránsok zombizása egy keresztény ember szájából sértő túlzás. Legtöbbjük nagyon szerencsétlen, segítségre szoruló ember, sokszor magukkal cipelt, vagy hátrahagyott családdal. Egy dolog, hogy nem tudjuk őket befogadni, mert túl sokan vannak, s egy másik dolog zombizni őket. Továbbá, azt írod, hogy csak a személyes kapcsolat Istennel, az jelent védelmet. Biztosan így van ez? A kopt keresztények Egyiptomban összegyűlnek, dicsérni Isten, s rájuk robbantják a templomot. Miközben Istennel vannak személyes kapcsolatban. S tucatnál tart a templomrobbantás. Jézus azt mondta, hogy üldözéseket fogunk elszenvedni, csakúgy, ahogy Ő is elszenvedte.

Barzil

  • Dátum 09/04/2018 22:35
fenyo, mindössze egy napot csúsztál el a hozzászólásoddal. Kilencedikén fejtegeted, hogy miért is kellett volna úgy döntenem, hogy elmegyek szavazni, miután nyolcadikán elmentem, mert úgy döntöttem?
Azért köszönöm!

Pumori

  • Dátum 09/04/2018 20:48
Timola, nem tudom mire gondolsz... Takaritsuk ki Bp-t? :D Más volt eddig a benyomásom rólad... :)

timola

  • Dátum 09/04/2018 18:27
Pumori: te is tisztában vagy avval, hogy ha a fej büdös, egy idő után bűzlik majd minden. Szóval, a vidéki lét sem lesz vędelem a zombiság terjedésętől.
Egy védelem van, a személyes kapcsolat Istennel. A külső körülmények így is sokszor leverik a biztosítękot ...

fenyo

  • Dátum 09/04/2018 16:36
Barzil. A megyek v. nem megyek kérdésre talán a következőt tudnám még mondani, hogy
1. az igaz, döntenünk kell a jó és a rossz között; hogy úgy mondjam, ez elvárattatik tőlünk. De,
2. sokunk (te is, én is), szeretnénk a vegytiszta dolgokat, de itt a földi életben, emberi dimenzióban ez ritkán állítható elő. A bűn miatt nem megy. Vagyis,
3. itt a választásnál nem tudsz csak jó és rossz közül választani. Itt nem arról van szó, hogy valami bűn vagy nem bűn, valami helytelen vagy helyes.
4. itt most van (volt) egy megoldandó feladat. Ez most ránk bízatott!!! Senki másra!!! Nem végzi el helyettünk senki. Meg kell csinálni a feladatot. Kicsit erőltetett ide a következő ige, de valamiért mégis eszembe jutott: „Nem azt kérem, hogy vedd ki őket a világból, hanem hogy őrizd meg őket a gonosztól” (Jn 17,15) Igen, másról ez az ige, nekem mégis hoz némi párhuzamot. Soha nem fogsz kapni olyan vezetőt akiben nem találsz kivetni valót. Mint ahogy a lelkészedben, papodban, lelki vezetődben is, előbb-utóbb fogsz találni hibát. Muszáj az életben megtenni dolgokat, még ha vannak járulékos veszteségek is.

timola

  • Dátum 09/04/2018 15:03
Pumori: így van, számomra Budapesten élni egyre embertelenebb, nyomasztóbb. Ha tehetném, mennék vidékre.
Mig a nyóckerkerben laktam, amikor már iszlám vágóhíd s hentes lett a szomszédos utcán. De nemcsak ez a probléma :(

Pumori

  • Dátum 09/04/2018 14:53
Timola, nektek ott Pesten. Bp. már egy zombi város, nemsokára indulnak a no-go zónák... Vll. ker. ahol 15 éve dolgoztam, tele szakállas barna fiatalemberrel, eszik a kebabot, ücsörögnek a fodrászanál, a vendéglőkben, ténferegnek az utcán...
Persze az is lehet hogy turisták Nagy-Britanniából és a Vll.-kerre kiváncsiak. :)

timola

  • Dátum 08/04/2018 21:38
Úgy gondolom, az eredmények fogják megválaszolni a kérdésed.
Fájni fog.
Mindenkinek.
Azt kívánom, ne legyen igazam ...:(

Barzil

  • Dátum 08/04/2018 19:52
Kedves Emerencia, - s Timola, - szerintem az "igen legyen igen, s a nem pedig legyen nem" irányelv arról szól, hogy kerüld a mellébeszélést, és az adott szó visszavonását. Nem látom hogyan vonatkoztatható ez a választásra. Nagyon sántít a hasonlat. Továbbá, szerintem semmi köze a hitében ingadozó "langyos" embernek a szavazástól való távolmaradás jogával élő állampolgárhoz. Mondom ezt úgy, hogy végül én elmentem.
De lehet hogy én tévedek, felhomályosítana valaki?

timola

  • Dátum 08/04/2018 16:52
Emerencia :)
Köszönöm az Igęt, de az idézetet is ... Nagyon telitalálat :)

Emerencia

  • Dátum 08/04/2018 15:24
“Legyen a ti beszédetek: Igen, igen, nem nem, ami pedig ezeken felül van, az a gonosztól van.” (Mát 5,37)
Hmm... szerintem a nem szavazó állampolgár nem mond se igent, se nemet... Ő lenne a "langyos (?) - akiről szintén ismerjük az Úr véleményét.

"Mindenekelőtt nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a Gonosz győzelméért a világban nem annak vak napszámosai, hanem a Jó szellemi tisztánlátással megáldott szolgái a felelősek." (Fjodor Sztyepun)

Barzil

  • Dátum 08/04/2018 12:08
Pumori, hát ezen jót nevettem, tényleg mókás dolog a demencia.
Remélem te azért megtaláltad a megfelelő rubrikát!

S persze én is elmentem szavazni, de a gyomrom nincs rendben.

"Csak sikerült addig keresni az Igét amig megnyugtató választ kaptál."

Nem egy ígét kerestem egy meglevő koncepcióhoz, amint azt a mondatod sejteti. Hanem a rengeteg szemponthoz éppen ez az íge adta a koncepciót. A prioritást, ha úgy tetszik.

Pumori

  • Dátum 08/04/2018 11:50
Barzil, rendben! Csak sikerült addig keresni az Igét amig megnyugtató választ kaptál. :D
komolyan mondom, meg kéne tagadni a szavazati jogot a 80 felettiektől..., segitőként elvittem a nagynénémet szavazni.
Az MSZMP-t kereste a szavazólapon... Anyám, borogass...!!!

Barzil

  • Dátum 08/04/2018 10:00
Lejjebb adtam, s megyek szavazni. A Fideszre. Nem szólt hozzám Isten ezügyben, angyalt se küldött, hogy eligazítson, - nyilván nem ért rá, - így kénytelen vagyok a magam értelmére támaszkodni. De lehet hogy ráért, csak tudta, hogy amúgy is jól döntök majd. Nem azért mert okos vagyok, hanem mert alázatos.
Végül Pálnak a hozzáállása győzőtt meg, aki, amikor szembesült azzal, hogy némelyek nem szívből tevékenykednek az Evangélium ügyében, azt mondta, hogy az a lényeg, hogy akár szívből, akár színlelésből, de a Krisztust prédikálják, s "én ennek örülök és örülni fogok"- mondta Pál. (Filippi 1, 16-18)
Mert alázat kellett Pálnak e hozzáállás kialakításához, hiszen e haszonleső képmutatók abban a szántóföldben vitézkedtek, aminek a száraz ugarját ő törte fel.

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 21:18
Lacc48, azt jól teszed, ha imádkozol Orbán Viktorért, s a kormányért. Én is szoktam, méghozzá őszintén.

fenyo

  • Dátum 06/04/2018 20:39
Egyet értek veled, a szeretet nagyon hasznos, és ráadásul sokkal többet el lehet vele érni. Az önkritika meg önmagában is komoly erény.
Egyébként meg, tudod, szoktak mindenféle kitüntetéseket, elismeréseket is osztani – és ezt komolysággal mondom.
Talán, néha mi is kioszthatunk egy két elismerést, hátha még az Úr Isten is áldását adja rá.

Lacc48

  • Dátum 06/04/2018 20:38
Hajrá Magyarország, Hajrá Viktor!

Én azért imádkozom, hogy Isten adjon Orbán Viktornak még több erőt és még nagyobb kitartást annak érdekében, hogy a Magyar Nemzetet összetartva kiálljon értünk magyarokért és győzelemre vigye kis országunkat.

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 18:40
Fenyo ez így nem lesz jó! Én próbálok leszállni a magas lóról, te meg nyomsz vissza rá. Nem vagyok büszke az értelmemre. "Az ismeret felfuvalkodottá tesz, a szeretet pedig hasznos", s utóbbiban súlyos egyensúlyzavaraim vannak: általában jobban szeretem magamat, mint másokat.
Egyébként emésztem amit mondtál, az egyszerűbb megközelítésről. Lehet, tényleg jót tenne a gyomromnak, ha lejjebb adnám az elvárásokat.

fenyo

  • Dátum 06/04/2018 17:32
Kedves Barzil! Te okos ember vagy. Ezt te is tudod, meg valószínű a többiek is akik olvassák ezeket a naplókat. Jó képességeket kaptál az Úr Istentől. Hálás lehetsz érte … - gondolom az is vagy. Meg jó kis lexikális tudásod is van. Ezeket nem bókolás miatt írom, de talán érzed is, hogy ahhoz, hogy most én vagy bárki komolyan vitába szálljon veled jól utána kellene nézni dolgoknak, ami nem mindig megy. (Tudod mikor fogom én most beleásni magam pl. a Zétényi-Takács törvénybe, …. stb.) Persze, ne hogy azt hidd, hogy nem értem távolmaradásod okát; sőt, ha valaki beleképzeli magát egy ilyen dilemmába, akkor simán lehet érezni ennek vissza tartó erejét. Van egy kiadvány, valószínű te is ismerd; MAI IGE néven fut. (Szívesen népszerűsítem, mert jó.) Ebben, az utóbbi időben többször olvastam az előre tekintés fontosságáról (nem fejteném ki, most csak dióhéjban utalok rá). Szóval, van úgy az életben – hangsúlyozom időnként -, hogy célszerűbb nem elemezni nagy mélységekben a múltat, hanem a jót és rosszat összevetve, levonni a következtetést, aztán dönteni. Mi hívő emberek, pontosan tudjuk, hogy mindannyian bűnben járunk. A kis különbségünk csak abban van, hogy Isten kegyelme szerint, a bűne kinek a nyakáig, kinek az orráig ér fel. Ha tehát innen nézem a dolgokat, akkor a közülünk kikerülő vezetőktől se várj többet mint magadtól. Ha pedig ez a vezető, már kicsit jobban csinálja mint én, - ki-ki helyettesítse be magát tetszése szerint – akkor már (valószínű) hálát adhatok az Úrnak. Nos én megpróbálom a hála felől megközelíteni ezt a dolgot, és egy gyomor-rontásra a legjobb orvosság egy hálás szív.

andris

  • Dátum 06/04/2018 12:24
Köszönöm a választ.

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 11:42
Tehát az Ember, a Sátán és az őt körülvevő gonosz szellemi lények, valamint Isten és az őt körülvevő szellemi lények együttesen alakítják a történelmet. Hitetlen politikai vezetők számára láthatatlanok ennek a harcnak a szellemi dimenziói és vonatkozásai, ők csak a földi eseményekben keresik az okokat és megoldásokat, ezért nem jut sehová az emberiség. 2D-ben nézik a világeseményeket, s nem 3D-ben. Kihagyják a három dimenzió egyikét, a szellemit. Régen a királyok úgy viseltek hadat, hogy megkérdezték a gonosz szellemeket. Az esetek többségében ez működött, mert a gonosz bizonyos célok érdekében felhasználta a királyt, s ezért okkult médiumok útján támogatta. Azonban Isten döntése gyakran keresztülhúzta a gonosz célokat és akaratot, s így a király elbukott. Vagy csak a Gonosz egyszerűen beáldozta az illető királyt, mert nem volt rá tovább szükség, vagy útjában állt egy még gonoszabb tervnek. Amint a kommunizmus is megette a gyermekeit.
S nem vagyunk marionett figurák akiket Isten madzagon mozgat. Döntéseinket szabadon meghozhatjuk, de értelemszerűen abban a keretben, amit Isten a teremtéskor megálmodott és létrehozott az ember számára. Korlátoz bennünket Isten teremtett világa, tér, idő, fizikai és pszichikai törvényszerűségek. Aki felrója ezt Istennek az túl sok science fiction irodalmat olvasott. Ha te teremtenél egy intelligens lényt, neked is el kellene őt helyezni egy rendszerben ahol biztonságosan élhet és alkothat.
Kérdezted:
„Mert hát Isten-e Isten, ha nincs eleve teljes, és tökéletes hatalma az Ördög felett?”
Istennek hatalma teljes, mert Ő volt előbb, s az Ördög az, aki Általa teremtetett. S persze, Isten elpusztíthatta volna az Ördögöt, amikor az fellázadt, s az angyalok egy részét is magával ragadta a lázadásba. Istennek azonban nem természete az azonnali büntetés, s amint az embernek, úgy hosszan tűr az angyalainak is. Isten teremtményei ők is, s maga az Ördög is, aki egy angyalfejedelem volt.
Ezékiel 28-ban Tírus királyához szól a próféta, aki viszont nem lakott Édenben, s nem volt oltalmazó kérub. Nyilvánvaló, hogy az Édenben csak egy bukott kérub volt, a Kígyó, tehát az Ördögről szól a prófécia, aminek Tírus király számára is üzenete van:
„…Így szól az Úr Isten: Te voltál az arányosság pecsétgyűrűje, teljes bölcseséggel, tökéletes szépségben. Édenben, Isten kertjében voltál; rakva voltál mindenféle drágakövekkel: karniollal, topázzal és jáspissal, társiskővel és onixxal, berillussal, zafirral, gránáttal és smaragddal; és karikáid mesterkézzel és mélyedéseid aranyból készültek ama napon, melyen teremtettél.
Felkent oltalmazó Kérub voltál; és úgy állítottalak téged, hogy Isten szent hegyén voltál, tüzes kövek közt jártál. Feddhetetlen voltál útjaidban attól a naptól fogva, melyen teremtettél, míg gonoszság nem találtatott benned. Kereskedésed bősége miatt belsőd erőszakossággal telt meg és vétkeztél; azért levetettelek téged az Isten hegyéről, és elvesztettelek, te oltalmazó Kérub, a tüzes kövek közül.
Ez azonban nem megsemmisítése, hanem a korlátozása volt az Ördögnek. Működési területe a földre lett korlátozva, ahol azután Éva és Ádám szövetségre léptek vele. Így került az ember a bukott angyalfejedelem hatalma alá.
Isten pedig elküldte a megváltót, aki kiragad bennünket az ördög hatalmából, részben már a földi létünkben is. (gyógyulások, szabadulások, természetfeletti védelem, szükségek betöltése, stb.) S Isten hosszútűrése pedig vár, hogy az emberek megtérjenek. Az Ördög persze visszaél Istennek ezzel a hosszútűrésével, amint az emberek jelentős része is.
Tehát Isten hosszútűrése miatt vannak ilyen állapotok a földön, amely korszakot az Ő útmutatása szerint úgy kellene kihasználnunk, hogy elismerjük, s megvalljuk a bűnösségünk tényét, s elfogadjuk a Krisztusban felkínált bűnbocsánatot, ami által örök élet részeseivé válhatunk.

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 11:42
Kedves andris!

"Ha minden Isten kezében van, akkor ez azt jelenti, hogy az embernek úgyis értelmetlen beleavatkoznia a történelembe?"

Szerintem ez fordítva van. Az én, Biblián alapuló világnézetem szerint az ember alakítja a történelmet, s Isten pedig néha beavatkozik, s eltöröl nagyon gonosz hatalmakat, hogy megmentse a kevésbé gonoszakat. Így történik, hogy Nagy Sándor meghal 33 évesen, Hitler pedig "csak" hét évig háborúzhat. S Isten módszere többnyire ugyanaz, mint a titkosszolgálatoké, amelyek úgy döntenek le kormányokat, hogy felemelik, felfegyverzik a helyi ellenzéket. Isten is megengedi, hogy felemelkedjen egy gonosz hatalom, hogy az elpusztítsa a nálánál is gonoszabbat. De van úgy, hogy Isten egyszerűen megölet valakit, mint Heródest. Amikor temérdek vérontás után Heródes római mintára Istenné kiáltatta ki magát Izraelben, betelt a pohár, s "...az Úrnak angyala megverte őt azonnal, s meghalt ..." (Apostolok cselekedetei 12, 21-23)
Isten azonban nem a háttérben bújkáló cselszövő, mint a Sátán és bandája, a háttérhatalom emberei, akik egy bizonyos szint felett mindnyájan okkult médiumok. Isten előre közli az övéivel, azt, amit cselekedni fog, erről szólnak a bibliai próféciák, de a mai napon is ugyanígy van ez, Isten kijelenti az övéinek, amit tenni készül, s tenni fog.
János 15,15-ben Jézus mondja: "Nem mondalak többé titeket szolgáknak; mert a szolga nem tudja, mit cselekszik az ő ura; titeket pedig barátaimnak mondottalak; mert mindazt, a mit az én Atyám cselekszik, tudtul adom néktek."
Például, amikor 89-ben mindenki a rendszerváltástól volt nagyon lelkes, eufórikus és reményteljes, nekem azt mondta a Szent Lélek, hogy sokkal rosszabb következik, minden tekintetben, mint amilyen a 70-80-as évek gulyáskommunizmusa volt. Ha elmondtam, lehülyéztek. S azután úgy lett. Szellemi és fizikai szemétlerakója lettünk a nyugatnak, s az elszegényedés következtében az olcsó rabszolgapiaca. Majd 2015-ben azt mondta a Szent Lélek, hogy Isten döntése az, hogy a "keresztény" Európát elárasszák a muszlimok, s nem lesz, aki megfékezze a folyamatot. Ha elmondtam, lehülyéztek, s azután úgy lett. Az elmúlt három évben több muszlim szállta meg a nyugateurópai országokat, mint a korábbi fél évszázadban.
De én nem vagyok próféta, csak azt mondom, hogy Isten közli az övéivel, amit tenni, vagy megengedni szándékozik. S persze hamis próféták ma is vannak rengeteg, tele van velük a youtube, s egyre több az eltévelyítés. Ez a hamis próféták által történő eltévelyítés a Sátán végső időkben alkalmazott módszere, amire Jézus előre figyelmeztetett:
Máté 24,3-1 "Mikor pedig az olajfák hegyén ül vala, hozzá menének a tanítványok magukban mondván: Mondd meg nékünk, mikor lesznek meg ezek? és micsoda jele lesz a te eljövetelednek, és a világ végének?
És Jézus felelvén, monda nékik: résen legyetek, hogy valaki el ne hitessen titeket! Mert sokan jőnek majd az én nevemben, a kik azt mondják, hogy általam szólnak és sokakat elhitetnek.
Hallanotok kell majd háborúkról és háborúk híreiről: résen legyetek, hogy meg ne rémüljetek; mert mindezeknek meg kell lenniök. De még ez nem itt a vég. Mert nemzet támad nemzet ellen, és ország ország ellen; és lésznek éhségek és járványok, és földrengések mindenfelé. Mind ez pedig a sok nyomorúságnak kezdete.
Akkor nyomorúságra adnak majd benneteket, és megölnek titeket; és gyűlöletesek lesztek minden nép előtt az én nevemért. És akkor sokan megbotránkoznak, és elárulják egymást, és gyűlölik egymást.
És sok hamis próféta támad, a kik sokakat elhitetnek."
Tehát alapos Biblia-ismeret és szellemi érettség kell ahhoz, hogy az ember eligazodjon az igazság és a próféciák vonatkozásában. Ez megjön, ha az ember újjászületik, s Vele éli a mindennapjait.
S persze nyilvánvaló, hogy e világ fejedelme is alakítja az emberi történelmet. Ezért emelkednek fel a népeket dúló szörnyek, mint Nagy Sándor, Hitler, s a jelenben a Globális Háttérhatalom, ami az Antikrisztus személyének uralmát készíti elő.
folyt.köv.

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 10:00
Fenyo, mindenesetre a tanácsod megfogadom, s imádkozom a gyomromért. Hátha meggyógyul vasárnapig.

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 09:38
Fenyo, te elmész. A többség mindig elmegy szavazni, s elegen vannak ahhoz, hogy meglegyen a részvételi arány az érvényességhez. Ez az elmúlt negyedszázad tapasztalata. Némelyek nem mennek el szavazni, különböző okokból. Amit vázolsz, tehát egy fikció. S egy fikció alapján próbálsz morális ítéletet alkotni azokról, akik nem mennek el. Először is, nem elmenni szavazni, Magyarországon állampolgári jog, csakúgy, mint elmenni szavazni. A polgár dönti el, melyik jogával él. Némely országban nem ez a helyzet, ott nincs az állampolgárnak joga nem szavazni, tehát kötelező a részvétel. De alkotmányunk szerint a magyar állampolgárnak joga van ehhez. Azokat leszólni pedig, akik élnek az állampolgári jogukkal, s nem mennek el szavazni, nem tisztességes, vagy tudatlan gondolkodásmód. Különösen, ha valaki azért nem megy el, mert minden töprengés ellenére sem tudja kiválasztani a nyilvánvalóan rossz választási lehetőségek közül a kisebbik rosszat.
A dilemmma jelentése, hogy kényszer a választásra két rossz lehetőség közül. Dilemmába vannak kényszerítve azon országok választópolgárai, akiknek kötelező szavazni. De ha nem vagy rákényszerítve, - mint Magyarországon, - lehet, hogy jól teszed, ha nem választasz.
Meg lehet engem győzni, de érvekkel, konkrétumokkal, s azok ékes rendbe állításával. Válaszolva azokra a tényekre, s kétségekre amit a naplóban felvetettem. S ha valaki veszi a fáradságot, s megválaszolja őket alaposan és hitelt érdemlően, valószínűleg más bizonytalankodóknak is segít, akik még elolvassák ezt a naplót a hátralevő két napban. Tehát alaposabb, ha úgy tetszik "analítikusabb" hozzászólásokra lenne szükség.

fenyo

  • Dátum 06/04/2018 07:17
Barzil. Tételezzük fel, hogy a „gyomrod” vonatkozásában igazad van, és ezért nem mész el szavazni. (Lehet mellesleg ezért is imádkozni!) Szóval, tételezzük fel részben igazad van. Akkor ez után tételezzük fel, hogy én se megyek el szavazni …- mert lehet az én gyomromnak is némi gondja. Majd tételezzük fel, hogy a második ember se megy el ….. tételezzük fel, hogy a harmadik se …., hogy a negyedik se ….. , és tételezzük fel, hogy senki se megy szavazni. Ergo tételezzük fel, hogy nincs parlament, így nincs kormány se. Na akkor mi legyen???

Kapitany

  • Dátum 06/04/2018 05:59
Fortyog a latrina? Inkább a harangok szóljanak a győztesnek, mint más tornyokból más hangok és női sikolyok?! Isten legyen hozzánk irgalmas! Hová is mehetnénk a sáskajárás elől? A háttérhatalmak pókhálójából nincsen menekvés? Élhető jelent és élhetőbb jövőt kívánok unokáimnak,* Jézusért!

Barzil

  • Dátum 06/04/2018 00:03
.. ha jól értem Pumori, ha meglátsz egy zsidót, arrébb ugrasz, vagy megölöd. Mitől függ, melyik (végső) megoldást választod?

Pumori

  • Dátum 05/04/2018 23:54
Barzil, a sztereotipiáknak, előitéletnek van annyi haszna hogy leröviditi a gondolkodás menetét. Életet menthet...
Pl., ha kigyóval találkozol és van egy előitéleted hogy minden kigyó mérges, és arrébb ugrasz vagy megölöd, megmenekülsz a kigyómarástól, ami ugye lehet végzetes is. Kubában ezért nincs semmilyen kigyó, nem bizták a véletlenre, amint megláttak egyet, megölték.
Moloch kultuszát örökiti-e egymásnak a jidók nem tudom, én kivülálló vagyok(goj), sőt azt se tudtam hogy az askenázik azok mások. Fajilag lehet mások, viselkedésben ugyan azok. Végül is a világnak a szétszórattatásban lévőkkel van kicsi problémája.
Lehet hogy sok mindent kitaláltak, de a spanyolviasz mégsem ők....

Barzil

  • Dátum 05/04/2018 23:46
Kedves andris,

"Tehát Isten akarata az is lehet, hogy valaki elmenjen szavazni, az is, hogy valaki nem. De akkor mi haszna az emberi létezésnek?"

...én nem mondtam, hogy Isten akarata az, hogy ne menjek szavazni. Csak annyit mondtam, hogy mivel ebben a dilemmában nem tudok dönteni, valószínűleg nem megyek el. Ha csak meg nem győz valaki. S nem javasoltam, hogy bárki kövesse a példámat, csupán vázoltam a dilemmát, s hogy én hogyan viszonyulok hozzá.
Viszont nem róható fel felelőtlenségnek és restségnek, ha valaki nem tud választani két rossz között. S amiket megfogalmaztam a naplóban, azok olyan súlyos kérdések, - s akkor a korrupciót még nem is vettem górcső alá, hiszen tegyük fel az nem jobb vagy rosszabb egyik oldalon sem, - amelyek bizonyítják, hogy a FIDESZ is csak egy a két rossz opció közül. A migrációval kapcsolatban kifejtett tényről nem kell bizonyítani, hogy mennyire súlyos kérdés. A számonkérés mellőzése kérdéskörhöz viszont beolózom ide Wittner Mária '56-os áldozat szavait:

"Ha akarunk egy valódi rendszerváltást akkor el kell kezdeni ezt a tudatosan fenntartott 20 éves anarchiát felszámolni. Mert ez az anarchia tudatosan lett létrehozva, hogy a zavarosban ki tudják rabolni az országot. És jó lenne már felemelni a társadalmat abból a morális mélységből ahová lenyomták. Én egyiknek sem akarom a halálát.De azt igen, hogy nevezzük meg ezeket az embereket, s ők a társadalom megvetését élvezzék! De hogyan vetheti meg a társadalom ezeket az embereket, amikor ott tartunk, hogy ezek az emberek még mindig bennünket, az áldozatokat gyűlölhetnek, s gyűlölnek. Ez egy döbbenetes dolog, s döbbenetes érzés volt felismerni.S mégis, tudom, hogy nem szabad abbahagyni,mert valamikor el fog jönni az a rendszerváltás.Valamikor fel fog lélegezni Magyarország. Valamikor meg fogjuk találni azt az erkölcsiséget,amit elvettek tőlünk. S ez a legnagyobb bűnük. Ez a legnagyobb bűnük!"

Ez pedig egy idézet magamtól (a naplómból):

"Ebben az országban nem jó élni, nem jó lélegezni, mert a múlt bűze fojtogatja a jelent. S ezt a bűzt azok terjesztik, akik a kommunista hatalom utódpártjai. S a Kommunista Ifjúsági Szövetség (KISZ) volt aktivistája, Orbán Viktor és pártja, a Fidesz is ennek a kommunista hatalomnak az utódpártja. S a farkas nem fogja felfalni a szülőanyját"

A hozzászólásod hittel kapcsolatos része messzire vezet a naplóban felvetett politikai kérdéstől, de igazad van, mivel én bevontam a hitet, így jogosan kiterjeszhetted a kérdést. Viszont ehhez kell egy kis idő, tehát később válaszolok.

Pumori

  • Dátum 05/04/2018 23:22
Barzil, elhiszem...:), egyébként tisztellek hogy ennyi energiát belefektettél hogy megoszd velünk a kétségeid.
Nekem nincs annyi erőm hogy győzködjelek..., megpróbáltam a cinikus kiforgatással rövidre zárni a dolgot, ha nem jött be, igy jártunk...:),de remélem a többi dilemmázót kimozditottam erre vagy arra.

Barzil

  • Dátum 05/04/2018 23:21
A pénzkibocsátás a zsidók kezében van. (javítás a Pumorinak adott válaszhoz)

Barzil

  • Dátum 05/04/2018 23:19
Zsidók kezében van. Nem a Fuggerek óta, már sokkal régebben. S persze Márai azt is mondta, hogy "Nincs nekem a zsidókkal semmi bajom... csak a szemtelen és tisztességtelen emberekkel van bajom, akik között feltűnően sok a zsidó!"
Uccu-neki, akkor most zsidózzunk. Már meséltem neked, hogy ezek a hitetlen pénzimádók semmilyen értelemben nem zsidók. Sem vallási, sem morális értelemben, de lévén többnyire askenázik, még csak fajilag sem. S kontra ott vannak a kicsit muris, de legalább őszinte kalapos-pajeszos ortodoxok, akik Istentelenségnek tartják a cionizmust. S a nemzeti oldal is tele volt és van kiváló zsidóknak mondott honatyákkal! Tehát tanuld már meg Pumori, hogy ne mosd egybe a színes ruhát a fehérrel, mert ki fogsz kapni a leendő asszonyodtól!

andris

  • Dátum 05/04/2018 23:14
"Egyébként a történelem, s így egy választás kimenetele is, valóban Isten kezében van."

Minden indulat mentesen egy pár kérdésem lenne. Ha minden Isten kezében van, akkor ez azt jelenti, hogy az embernek úgyis értelmetlen beleavatkoznia a történelembe? Mert én úgy látom, az emberi történelemből az emberi cselekvés, és annak minden következménye kivonhatatlan. Ha úgy tetszik Isten az ember által, az emberben cselekszik, vagyis jeleníti meg azt az akaratot, amit nevezhetünk történelemnek. Tehát Isten akarata az is lehet, hogy valaki elmenjen szavazni, az is, hogy valaki nem. De akkor mi haszna az emberi létezésnek?

Ha csak bábok vagyunk egy felsőbb hatalom - Isten - játékában akkor semmi értelme az emberi létezésnek. Bármi alól felmenthetjük magunkat Istenre mutogatva. Hisz Ő rendelte el. Na persze, ha valami rosszul alakul, az már általában vagy az Ördög, vagy az emberi gyarlóság műve. Még akkor is, ha végül is mind az ember, mind az Ördög, Isten kezében van. Mert hát Isten-e Isten, ha nincs eleve teljes, és tökéletes hatalma az Ördög felett? Ha viszont kezdettől fogva hatalma van, akkor az Ördög is csak az isteni színjáték determinált része, ráadásul örök vesztesként még érthető is a motivációja.

Szóval van-e értelme bárminek, bármilyen egyéni cselekvésnek, ha úgyis Isten végez? Mert ebből a szempontból az ember csak és kizárólag egy programozott játékszer Isten kezében, és minden további individualista megnyilvánulásunk értelmetlen. Értelmetlen a történelem, értelmetlen az emberi akarat, és minden cselekedet. A szavazás is. Vagy mégsem? Hogy is van akkor ez?

Pumori

  • Dátum 05/04/2018 23:04
"mert senki sem olyan veszélyes, mint egy bukott eszme haszonélvezője, aki már nem az eszmét védi, hanem a zsákmányt.”
Tudott Márai valamit..., s még az is hozzátehette volna, ha meg akarjuk tudni, kik uralkodnak fölöttünk, nézzük meg, kiknek a kezében van a pénzkibocsátás joga.
Azért nem kell elkeseredni,úgy még sohasem volt hogy ne lett volna valahogy. :)

Barzil

  • Dátum 05/04/2018 22:47
"Az értelmes embereknek mindig az a bajuk hogy túl sok az eszük."
Ez különösen dilemma esetén igaz. Viszont én legalább alaposan felvázoltam a dilemmát. Te is tennél bele legalább feleannyi igyekezetet Pumori? Konkrétan abba, hogy megindokolod, hogy a naplóban bejegyzettek ellenére miért kellene mégis szavaznom? Vagy megint csak csípőből akarsz lövöldözni, négysoros kommentekkel? S mond csak, milyen érzés hívőkre lövöldözni? Mikor nősz már ki ebből az olcsó "cow"boyosdiból?
Egyébként akár hiszed, akár nem, én kedvellek.
Egyébként a történelem, s így egy választás kimenetele is, valóban Isten kezében van. S van aki ezt képes hinni, s van aki nem. S van olyan is, aki ezt felfogni sem képes.

Pumori

  • Dátum 05/04/2018 22:37
Kérj abból a száraztésztából amit a szegények közt osztanak szét s mindjárt lesz miért szavazz!
Az értelmes embereknek mindig az a bajuk hogy túl sok az eszük.
"-Vegyetek rólam példát, hisz értelmes keresztény vagyok, otthon maradok s majd megyek az imaházba Istent kérni ha mégis kevesen voltak s kezd rosszabbra fordulni...
Én nem mocskolom be magam hogy olyanokra szavazzak akik ha nem kerülnek ismét kormányra, akkor csak rosszabb lesz..."