Miért? 2.0

Szeretettel üdvözlök mindenkit!

Pünkösd ünnepén nem akartam felborzolni a kedélyeket egy reakció sorozattal, de ezt 11.-én már nyugodt szívvel megteszem:

Kedves Siluro,

A kulturált vitát szem előtt tartva reagálnék azokra a mondataidra, melyekkel nem értek egyet, de először válaszolok a kérdéseidre:

1) "Miért nem tértek meg?"

Ennek a kérdésnek csak úgy van értelme, ha leírod, Te mit értesz megtérés alatt. Hadd kérdezzek vissza: Számodra mit jelent a megtérés?

2) "Miért korlátozzátok, és szabtok feltételeket Istennek?"

Nem érzem úgy, hogy korlátoznám vagy feltételeket szabnék az Úristennek azzal, hogy felveszem a verbális harcot veled, de akkor áruld el kérlek: Mivel korlátozom és mely szavaimmal szabok feltételeket Istennek?

3) "Miért nem bízzátok az Úrra, hogy Ő, kit akar nektek társul adni?"

Rendben. Tehát üljek egy sötétített szobában, gyertyafénynél imádkozva az Úrhoz, hogy hozza elém a társam? Mert itt sem fejtesz ki semmit, csak vádaskodsz. Hát akkor hadd kérdezzek: a Te olvasatodban mit jelent az Úrra bízni a párkeresést?

4) "Harminckilenc, te keresztény vagy?"

Ezt a kérdést ismételten nem értem. Most erre válaszolnia kellene és bizonygatnia számodra, hogy ő keresztény? Mit jelent számodra kereszténynek lenni?

Most pedig jöjjenek azok a mondataid, melyekkel nem tudok azonosulni:

1) "ISTENT, nem tudjátok becsapni, és manipulálni."

Ebben egyetértünk, viszont a kontextus nélküliséggel nem értek egyet. Mivel kapcsolatban írtad? Mert ez így, alátámasztás nélkül csak fröcsögés.

2) "Kereszténynek mondjátok magatokat, de a legtöbben még világiak vagytok, vagy vallásosak."

Én bátran vallom magam a Te elveid szerint világinak vagy vallásosnak, ha leírod számomra, hogy mit jelent szerinted "világinak és vallásosnak" lenni? Mert ezzel a mondatoddal is csak fröcsögsz, gyűlöletet szítasz.

3) "Isten Igéje azt mondja, ne vessem oda gyöngyeimet a disznók elé."

Ez a kedvencem a hozzászólásaid közül. Bocs, tévedtem, mégsem. Ha alaposan tanulmányoztad volna az Isten Igéjét, rájöhettél volna arra, hogy ezzel az attitűddel lejáratod magad. Én azt gondolom a Te Ige ismereteddel kapcsolatban, hogy csak azokat az Igéket "dobod be a közösbe", melyekkel saját magad igazolhatod. Ez így helyes ismeret szerinted? Miért használod önigazolásra az Isten Igéjét?

4) "Privátban, szívesen beszélek bárkivel Isten Igéjéről."

Miért privátban? Miért nem mered vállalni a nyilvánosságot?

5) "Hiszem, hogy a Szent Szellem vezet."

Rendben. Én pedig úgy látom az itteni ténykedésedet, hogy a Szent Szellem c. ütőkártyát magad előtt lobogtatva kritizálsz, sértegetsz, porba tiporsz másokat. Miért teszed ezt?

6) "Térj meg, amíg van rá lehetőséged!"

Rendben, de a Te ismereteid, gyöngyeid szerint hogyan kell megtérni? Éhezzük és szomjúhozzuk az igazságodat, amit nem vagy hajlandó velünk disznókkal megosztani. Mikor könyörülsz meg végre rajtunk? (irónia)

7) "Látom, te is magadra ismertél, és most a benned levő démonok tombolnak."

Rendben. Tehát te itt most beskatulyázod a felhasználókat aszerint, hogyha valaki felhívja a hiányosságaidra a figyelmet, akkor rögtön "démonok tombolnak" benne. Nem érzed úgy, hogy nem biztosítasz egyenlő feltételeket a beszélgetésben? Mert rohadtul nem egyenlőek a feltételek. A Te világodban alá-fölé rendelt viszonyban vannak az emberek úgy, hogy Te vagy egyedül fent. Ezt a nárcisztikus zavarodat kellene levetkőznöd, amiben pszichológusok tudnak segíteni. Akkor kiben is van démon?

8) "Sajnos, te is a vakok és süketek közé tartozol, de érted is imádkozom."

Tehát érezzük magunkat megtisztelve, hogy Te látóként és hallóként leereszkedtél hozzánk, minket, bűnösöket pocskondiázni? Komolyan megtisztelve kéne éreznem magam emiatt? Még a végén elnézést kérek Tőled azért, mert megszülettem.

9) "Kérem Mennyei Atyámat, hogy árassza rád is a megtérés kegyelmét! Jézus Krisztus nevében megáldalak!"

Ezeket a mondataidat a kritizálásaid és sértegetéseid után én álságosnak érzem.

10) Az világosan látszik a hozzászólásaitokból, hogy nem vagytok még keresztények.

Rendben. Az világosan látszik a hozzászólásaidból, hogy én milyen keresztény nem szeretnék lenni. De akkor áruld el, hogyan legyek keresztény?

11) Imádkozom értetek is, és kérem az Urat, hogy árassza rátok a kegyelmét.

Ismételten álságosnak érzem ezt a mondatod a fröcsögés-tenger után.

12) Jézus se tudott csodát tenni Názáretben, mert ott, hitetlenek voltak.

Ennek a gondolatnak a mentén most Te Jézussal azonosítod magad, mert nem tudsz "csodát" tenni itt, a hitetlen disznók sűrűjében? Kinek képzeled Te magad?

13) Jézus mondta: Legyen néked a te hited szerint.

Itt csak kérdezni szeretnék: Milyen világban élnék én a "te hited szerint"?

Hogy könnyebb legyen reagálnod rá, összegzem a lényegesebb kérdéseimet:

1) Számodra mit jelent a megtérés?

2) Mivel korlátozom és mely szavaimmal szabok feltételeket Istennek?

3) A Te olvasatodban mit jelent az Úrra bízni a párkeresést?

4) Mit jelent számodra kereszténynek lenni?

5) Miért használod önigazolásra az Isten Igéjét?

6) Miért privátban beszélgetnél az Isten Igéjéről? Miért nem mered vállalni a nyilvánosságot?

7) A Szent szellem c. ütőkártyát magad előtt lobogtatva miért kritizálsz, sértegetsz másokat?

8) A Te ismereteid, gyöngyeid szerint hogyan kell megtérni?

9) Tehát érezzük magunkat megtisztelve, hogy Te látóként és hallóként leereszkedtél hozzánk, minket, bűnösöket pocskondiázni?

10) Hogyan legyek keresztény?

11) Milyen világban élnék én a "te hited szerint"?

Nem kérek privát levelet Tőled, nyíltan, válaszolj a feltett kérdéseimre. Igen, tedd meg azt, hogy most leereszkedsz és végre komolyan veszel egy naplóbejegyzést. Ne sértegess, ne pocskondiázz, ne kritizálj, érvelj!

Mert a legnagyobb probléma az itteni ténykedéseddel a következő: kirekesztesz embereket, sőt, szerintem mindenkit a kulturált keretek között történő beszélgetésből. Csodálatos ütőkártyáid vannak, amelyekkel ezt el tudod érni: "hitetlen", "disznó", "hazug", "nem születtél újjá". Így a legkönnyebb, de ezzel úgy vélem, nem építed Isten országát. Mert egy kevésbé erős öntudattal rendelkező embert ez az attitűd egy életre el tud téríteni attól, hogy megismerje az Isten Igéjét és közösségbe járjon. Szerinted ez a helyes út? Ezzel a Krisztusi szeretetet hirdeted?

Korrekt vagyok, így előre szólok:

Ha hasonlóan semmitmondó, fröcsögő, kritizáló, pocskondiázó, álságos választ adsz, törlöm ;)

Kérdéseket tettem fel, válaszolj, fogalmazz meg álláspontot. Ne fröcsögj, érvelj ;)

Tekintsd meg kovacsadammate adatlapját »

Hozzászólások


kovacsadammate

  • Dátum 12/06/2019 21:15
Kedves "gavril37",

Arra kérlek, hogy a leírt tartalomra reagálj, mert csak így bedobva a közösbe ez számomra értelmezhetetlen. Vagy jobban fejtsd ki, amit szerettél volna írni, vagy a leírt dolgokra írj saját véleményt.

kovacsadammate

  • Dátum 12/06/2019 21:13
Kedves "Orallo",

Mit szerettél volna ezzel mondani? Hogy fitogtatom az eszemet?

A mostani bejegyzések tükrében olvasd vissza, amit írtam.

Ha nem nekem szántad azt a mondatod, tekintsd tárgytalannak hozzászólásom...

kovacsadammate

  • Dátum 12/06/2019 21:13
Kedves "fenyo",

Néhány mondatodra reagálnék, amit nem tudok válasz nélkül hagyni:

"Nagyon messze vagyunk mi itt e felületen, hogy csak akár kicsit is ismernénk egymást."

Én soha nem állítottam, hogy ismerem "Siluro"-t. Csupán a hozzászólásaiból alkottam egy képet róla, ami - a mostani bejegyzések tükrében - úgy vélem, helytállónak bizonyul.

"Egyelőre annyit, hogy számunkra kicsit furcsa a másik ember felé való viszonya, és hogy valamiért nagyon erőlteti és mantrásan szólítgat fel mindenkit a megtérésre."

A mantrázással nincsen probléma. A mantrájának tartalmával már sajnos annál inkább, de ebben szerintem konszenzus van közöttünk.

"Legyél elnéző, és segítsd őt. Közelítsd meg őt testvéri jobbot nyújtva."

Az elnéző körökön már réges-régen túl vagyunk, ezt már az első bejegyzésemben tapasztalhattad. Viszont ehhez kapcsolódóan szeretném kérdezni Tőled, hogy akkor szerinted mi lenne a helyes út?

"Egyébként az áldását fogadd örömmel, … nem tudhatod, hogy egyszer mennyit nyom majd a mérlegen."

Olvashattad "Diane_Anne" bejegyzését, én az ott prezentált viselkedését és az áldásait párhuzamba állítva mondom: számomra ezért álságos a dolog.

Diane_Anne

  • Dátum 12/06/2019 18:00
Személyessen találkoztam vele, tehát meglehet én ismerem köztünk itt a legjobban.

De nem itt hanem az én naplómnál befogom mutatni a kedves itélkezőnket, mivel megvádolt, hogy hazug vagyok.
Bocsi , de mindennek van határa.

Majd, kérem, döntsétek el ezek után ki milyen ember valójában.

Az hogy a duma meg van, meg hogy fújja az igét,

( hitgyüliseket megtanítják erre ... tehát nem a saját kútforrás a tudása sem )
Tudtommal az általános sulin kívül nincs neki semmi, semilyen lelkész képző, vagy amit állít magáról, hogy neki ez a foglakozása, hogy ő PAP lenne - tudtommal egy felekezet sincs mögötte - TEHÁT ez sem felel meg a valóságnak ...

Nem tudom neki mi érdeke itt köztünk ennyit hamisítani ?

Egy nő sem fogja megszeretni, egy sem, amint kiderül, hogy szinte semmi nem stimmel nála ....
Sőt bonyolúlt lélek.

Attól, hogy megadja a tel. számát, azt hiszed mennyire segíítő kész .... jah aztán majd nem száll le rólad...
Meg ÚGYTÜNIK, hogy jó indulatú..., várd ki a végét, és aztán nézel nagyot.
Nekem a Fb oldalát is megadta... jah aztán, hogy az 14 és 15 évvel ezelőtre van felépítve, arra akkor jössz rá ha talizol is vele.
De neki ez simán belefér az ő lelkébe, csak te érts vele egyett, de miután lesz más véleményed, nem tudsz tőle sajnos szabadulni. -Nah ez beteges.

Nekem csupa csalódás ez az ember, és valami képzelt világban él, megrekedt valahol.
Nem bántani akarom, hanem megérteni, miért viselkedik így köztünk.

Diane_Anne

  • Dátum 12/06/2019 17:22
Kedves srácok !
Köszönöm Ádám, hogy ennyire összefoglaltál mindent.

Megint az érvek helyett, ennyi tiszteletet érdemeltünk tőle.
Újabb nevén Siluro normális tisztességes választ adni a feltett kérdésekre - bocsi, de aki ennyire elitél itt mindenkit,
vádaskodik, osztja az észt, attól elvárható lett volna, hogy VÉGRE most veszi a fáradságot, és megtisztel bennünket,
hisz ő pont ezzekkel vádol itt mindenkit.
Amikor szembesül pont azzal amivel ő itt úgy önigazultan osztja az észt, akkor ennyi tellik ki tőle.
Nagyon szegényes, aki itt leégett, az nem mi vagyunk, akiket fenhéjan elítélt, hanem pont ő.

Mondhatnám, hogy most a hóhért akasztották ...

Lehetnék vele pont annyira tiszteletlen mint amennyire ő velem, főleg azok után amennyi sértegetést, vádlást kaptam már tőle.
Kifogom fejteni.
Előre is elnézést kérek a nyers fogalmazásomért, lehet nem leszek ezek után egyeseknek szimpi,
de pont azért, mert hazugnak nevezett legutóbb, itt már megfogom védeni önmagam.

Tehát, hidjétek el, meg van az okom, én nem szeretek leégetni senkit sem.
Kiterígetni a hiányosságait meg pláne nem, nem is kezdő keresztény sem vagyok.
Viszont nekem is megvannak a hibáim, pont ezért is próbálom mindig megérteni a másikat,
mit miért tesz, vizsgálom, gondolkodom, nem kapkodok, hogy ne bántsak meg senkit,
nemhogy esetleg a háborgó vagy a sérült lelkét.
Hogy is segíthetnék rajta, erre jó tett helyébe ezt kapom ...
Kérem értsétek jól.
Addig még CSAK engem bántott, sértegetett, üldözött, még valahogy ok.
( gondoltam, azért ok, mert elutasítást kapott tőlem, és nem tudta azt sem felnőtt férfiként feldolgozni )
Én nem azért vagyok itt köztetek, hogy valaki bíráskodjon felettem, hanem ismerkedni jöttem ide.
Siluro nagyon félreértelmezi miért van itt köztünk.

Ő nem tud a valósággal mit kezdeni, ennyi, és ilyenkor menekül ige bemásolásába, vagy mint itt imába.
Azt hiszi talán imádkozni sem tudunk ... csak ő .... nem tudom ... megint kényszeresen tesz valamit.
De ha megfigyeljük, sajnos mást nem tud, mint itélkezni, és Biblia igéket bemásolgatni.
Az ő életéből semmit nem láttok, mutassa be milyen életet él.

Most komolyan mutassam be, milyen volt a randink, adjam ki, mert megvádolt, hogy hazug vagyok.
De megindokolni nem tudta azt sem, hogy mi nem volt igaz, mit ferdítek, miben hazudtam.
Most meg miatta sülyedjek le a szintjére, mert nem érti a lényeget.

Neki sajnálatos csak, ennyi fútja, marad továbbra is ezen a színten, mert érvelni nem tud, ennyi jön az ő szívéből.

A Krisztus szeretetét nagyon nem ismeri, hisz benne nincs, nézzd meg a hozzászólásait.
Mindenki a szíve kamrájából hozza fel a kincseit.
Disznók vagyunk időnként - mik ?
Erre való a szent könyv, hogy lealacsonyítsuk itt egymást ?
Mert nem hiszem.

Azt hiszi egyedül ő lehet itt az Isten szellemi embere, jaj jaj, jaj.
Szerintem sokan szemlélik mi folyik itt, pont úgy ahogy én is tettem.
És addig még csak velem kezdett ki, addig még hagyján.
De amikor már foylamatossan ezt olvasom a posztoknál, hogy ő nem bír magával, és nincs aki leállítsa.
KÉREM állj le tesó, miből gondolod, csak egyedül kizárológassan, csak a te véleményed lehet az egyetlen Isteni kijelentés ?
Na ne is várjuk, hogy méltó választ kaphatunk, mert mint mostis, érdemi választ tőle nem fogunk kapni.
Csak marad a térj meg ;) :) :)

Ok, akkor, ha már ő annyira fedhetetlen, annyira szent itt köztünk, hogy CSAK nekünk kell megtérnünk, akkor
mutassa be az életét.
Hisz, azt lehetne hinni annyira szent életet élhet, hogy erről tudna órákat írni itt állítólagos pap létére, de nem, arról is mély csend van.
Olvashattunk egy bizonyságáról is ?
Ő hogyan tért meg, hamár annyira osztogatja ezt.
Á, ne keresd, hiába nézed visszamenőleg a különböző név alatt mint vagyok aki ... posztokra a válaszait,
arről nem fogsz találni semmit se.

A nagy TÉRJ meg, ebből abból, és ehhez hasonlóakon kívül, meg bemásolt igéken kívül, amik nem az ő szavai,
mással nem igen fogsz találkozni.
Önigazultan csak okoskodik.

Ezeket az igéket meg valahogy kihagyta :

„ Ne ítélkezzetek, és titeket sem fognak elítélni! Ne ítéljetek el senkit, és benneteket sem fognak elmarasztal-ni !
Bocsássatok meg, és bocsánatot fogtok nyerni! ” ( Luk-ács 6,37 )

De jó, hogy ez is csak rám vonatkozik, és rád Sándor meg nem ;) :) :)

Vagy ezt sem ismeri:

Pedig arra vagyunk hivatottak, hogy „ alázattal különbnek tartsátok egymást magatoknál ” ( Filippieknek írt levél 2,3 )

Én is ismerem az igét, de ide nem fitoktatni jöttem, hogy lássátok csak mekkora a teológiai tudásom,
mekkora hivő vagy szent vagyok, hanem ismerkedni, hisz ez társkereső oldal.

Fontosvagy

  • Dátum 12/06/2019 15:43
Hozzátenném az előzőekhez finomításnak, mert tényleg nem szeretnék bántó lenni,- tulajdonképpen segítséget ajánlott privátban Siluro Úr az indulatos bejegyzéssel...és ez értékelendő, talán többen éltek is vele és még segített is - nem tudhatjuk. Bennem nem váltott ki motivációt a telefonálásra, bennem ijesztő érzést kelt, amikor valaki ennyire tud mindent.
Jobb szerintem gyermek lelkűnek maradni.

Fontosvagy

  • Dátum 12/06/2019 15:29
Szerintem vannak dolgok, amikkel nem is érdemes vitatkozni... Siluro Úr adatlapját olvasva én ráhagyom tisztelettel, miben hisz.
Mindenre képes Jézusban. Őszinte ember, amiért becsülöm. Naponta fogyaszt alkoholt, azt írja. Tehát jókedvűen dicséri az Urat.:-)
Az is kedves Tőle, hogy minden hozzászólót megáld! (Aztán hogy alakult a nagymamával az esküvő:-)?)
Remélem, azért nem voltam bántó. Igazából itt bárki bármit írhat magáról, a másikról, a valóságot nem ismerjük.:-)

gavril37

  • Dátum 11/06/2019 21:14
Jo kiss hosszu iras,en azt mondom ne mergelodjetek mivel mi az utolso idokben elunk szerintem, vagyis kegyelmi ido ,a masik dolog hogy a regi elv meg mindig mukodik oszd meg es uralkodj.
miota szent istvan tuzzel vassal kerestyene tete a Magyar nepet azota csak pusztul.

Orallo

  • Dátum 11/06/2019 20:36
kovacsadammate
Ez jó válasz volt Siluro bejegyzésére! Gratula!
Sajnos Ujratervezés a vége a Példabeszédek 18:2.-vel. :-(

fenyo

  • Dátum 11/06/2019 20:36
Kedves Ádám!
Nagyon sok jó gondolatod van a naplódban, látom elmélyült vagy az Isten igéjében és meg van hozzá a kellő biblia ismereted is. Nem is gondolnék semmi különösebb megjegyzést tenni írásodhoz.
Mindössze egy dolog jutott eszembe, kérésként, … ha szabad így mondanom szelíd észrevételként.
Nagyon messze vagyunk mi itt e felületen, hogy csak akár kicsit is ismernénk egymást. Halvány sejtelme lehet esetleg az embernek a többiekről. Például, hogy te művelt vagy és régóta foglalkozol Isten igéjével. De mit tudunk Siluro-rol. Egyelőre annyit, hogy számunkra kicsit furcsa a másik ember felé való viszonya, és hogy valamiért nagyon erőlteti és mantrásan szólítgat fel mindenkit a megtérésre. Nem tudjuk – én legalábbis nem -, hogy mi némű lélek van benne, mi mozgatja őt ezekre a beszédekre. De ő is krisztus gyermeke, megváltottja.
Egy picit azon gondolkoztam, vajon Jézus mit tenne, hogy viszonyulna hozzá. Természetesen nem akarom szerénytelenül magamat valami felsőbb szerepbe helyezni … de azt tanultam jó, ha próbálkozunk az Ő szemével tekinteni másokra … sokszor nekem se megy(!)
Szóval neked nagy tudásod van. Legyél elnéző, és segítsd őt. Közelítsd meg őt testvéri jobbot nyújtva. Te erős vagy .. (én sokkal gyengébb, és sokkal kevesebb idővel bírok).
Egyébként az áldását fogadd örömmel, … nem tudhatod, hogy egyszer mennyit nyom majd a mérlegen.
....
-A gúnyolódókhoz meg ugye nem csatlakozunk.

kovacsadammate

  • Dátum 11/06/2019 13:42
Kedves Siluro,

Érdekes, hogy válaszok, álláspontok, érvelés helyett a "Felhasználó tiltása" gombot választottad.

Ez a kirekesztés ékes példája, amikor a "neked gyöngyeid vannak" c. ütőkártyát kihasználva alárendelt szerepbe akarsz kényszeríteni, ezáltal skatulyázni.

Ezzel nem engem minősítesz.

Ismételten felhívom a figyelmed a vitára. Válaszolj a kérdésekre, fogalmazz meg álláspontot, érvelj ;)

Ujratervezes

  • Dátum 11/06/2019 12:44
Hű, azért ez nem semmi...!!! :D :D :D

Siluro

  • Dátum 11/06/2019 12:33
Úram, Jézus Krisztusnak Istene, a dicsőség Atyja, adj nekik is bölcsességnek és kijelentésnek Szellemét az Isten megismerésében, és világosìtsa meg, ezeknek az embereknek is az értelmük szemeit, hogy ők is tudhassák, mi az Isten elhìvásának reménysége, mi Isten öröksége, dicsőségének gazdagsága a szentek között.
Megáldalak benneteket az én Úram, Jézus Krisztus nevében!

Ujratervezes

  • Dátum 11/06/2019 10:57
Arra az esetre, ha nem érkezne válasz...:

Az ostoba nem leli kedvét az értelemben, csak saját eszének fitogtatásában. (Példabeszédek 18:2.)