MI AZ ÉLET CÉLJA???

Gondolom nem az, hogy meghaljunk :)
Általában az ember mikor felnő, családot alapít, felneveli gyerekeit, miközben állandóan dolgozik.
A normális ember élete végéig megpróbál szeretetben élni és szeretetben gondoskodni másokról.
Ebben semmi különös nincs, talán ez a legtermészetesebb életforma.

... és akkor mégis mi Isten célja életünkkel???

Tekintsd meg Lacc48 adatlapját »

Hozzászólások


timola

  • Dátum 10/10/2019 20:03
A Biblia azokat a dolgokat tartalmazza - direkt és indirekt módon - amire szükségünk van az üdvösség eléréséhez.

A példázatok, a kijelentések, az ószövetségi történéseknek rétegei adják az útbaigazítást Isten megismeréséhez, rámutatnak a szövetségkötés feltételeire és természetére. Azt is leképezik érzelmeink, akaratunk és értelmünk számára, hogy hogyan tudunk a kegyelembe belépni, abban megmaradni, beleértve azt is, hogy hogyan kell szeretnünk felebarátunkat, mit jelent a cselekvő szeretetet gyakorolni.

Ma már nem tudom elképzelni magam boldognak, Isten jelenléte nélkül. Azok az impulzusok, amik kiválthatnak ehhez hasonló életérzést, csak pillanatnyiak, nem maradandóak - nagyon könnyű kibillenni, ha megszűnik a konkrét (földi) ok.
"Jól-lét" érzése anyagi nehézségek, betegségek, haláleset hatására ködként foszlik szét, a csalódásokról nem beszélve...

De ha a boldogságod biztos reménységben gyökerezik, akkor is megmarad komfort érzeted, ha összedőlt minden körülötted.

Azt gondolom, hogy feltámadás után testben leszünk jelen, olyanban, mint Jézus a feltámadása után. Evett, ivott, kezein ott voltak a szögek nyomai, de megjelent a tanítványok között bezárt ajtók ellenére....

Igazából el sem tudjuk képzelni, mennyire más test lesz az. Nem akarok ebbe mélyebben belemenni, részben a felekezeti véleménykülönbségek, részben a viszonylag kevés (de kódolt) információ miatt.

Egy dolog biztos:
1. Korintus 2:9 Hanem, a mint meg van írva: A miket szem nem látott, fül nem hallott és embernek szíve meg se gondolt, a miket Isten készített az őt szeretőknek"

Ezt kijelent(het)i nekünk:
1. Korintus 2:10 Nekünk azonban az Isten kijelentette az ő Szelleme által: mert a Szellem mindeneket vizsgál, még az Istennek mélységeit is."

... De ahhoz (is) kapcsolatban kell lenni Vele.

Lacc48

  • Dátum 10/10/2019 18:22
timola, na most tapintottál a lényegre!!! és még nagyon sok minden nem úgy van ahogy annak lenni kéne.
... bár, ahogy elképzelem, ezt is sokan ráfogják az "ördögre" :)

Azokkal nagyon nem értek egyet, akik 1000%-os magabiztossággal állítanak dolgokat, mert hát az benne van a bibliában...
Tévedés ne essék, én is hiszem, hogy van egy mindenható Isten, aki létrehozta ezt a világot, sok milliárd égitesttel együtt és benne a parányi kis Földünket emberekkel, növényekkel, állatokkal, halakkal, bogarakkal, baktériumokkal, vírusokkal, stb...
Kérdem én, hogy miért teremtette Isten ezt a végtelen világot? Nekünk embereknek? Nem hinném, hiszen semmi hasznát nem vesszük, (kivétel a nap és a hold) annyira messze van minden tőlünk. El tudom képzelni, hogy számtalan földönkívüli faj él különböző bolygókon, tőlünk messze. Vajon ezzel miért nem foglalkozik a biblia? Mert nem ránk tartozik, de attól még létezhet.

Véleményem szerint az élet célja valóban valóban az, amit Feketesas indiánbarátunk egykori szerzetes tanára fogalmazott meg: "Az élet célja az, hogy boldogok legyünk." és ebbe minden benne van!

Arról is sokat lehetne beszélni, hogy ha már meghalunk és átjutunk egy másik világba, ott többek leszünk vagy kevesebbek a mostaninál? Egyáltalán mi lesz a feladatunk, test nélkül? Mivel töltjük el azt a végtelen sok időnket? Vagy az is lehet, hogy az is csak egy átmeneti időszak??? :):)

timola

  • Dátum 10/10/2019 16:01
"De most a kommenteket és a világméretű jajgatást látva elképzelem a következőt......

Hatalmas kerekasztal fölött áll Isten egy csomó főangyallal és vakarja a fejét.
Hát arra nem gondoltam hogy ezek tényleg elszaporodnak...... És a CO-t is kihagytam a számításból......"

:D

timola

  • Dátum 10/10/2019 15:48
"Az embertársainkkal akkor vagyunk képesek valódi szeretetkapcsolatban lenni, ha megtapasztaltuk a valódi szeretetet (Isten szeretetét)."

Szó szerint így, egyetértek.

Ujratervezes

  • Dátum 10/10/2019 15:25
Utolsó előtti két hozzászóláshoz (09/10/2019 07:50 és 09/10/2019 20:45):

Egyetértek mindkét hozzászólással. Azaz, értem mindkét véleményt. A kettő együtt lehet igaz szerintem.

Utóbbihoz:
Az embertársainkkal akkor vagyunk képesek valódi szeretetkapcsolatban lenni, ha megtapasztaltuk a valódi szeretetet (Isten szeretetét).

Előbbihez:
Sajnos sok olyan ember van, aki megismerte a Teremtő szeretetét, de valahogy megmaradt a gyermekkorban lelki-szellemi értelemben. Nem akarnak/tudnak felnőni, a gyülekezeti struktúra pedig úgy van kiépítve, hogy ne is legyen lehetőség rá, mert akkor nem járnának a hívek... Erős példát hoztam, tudom, de sajnos látok ilyeneket. :(

"Amikor gyermek voltam, úgy szóltam, mint gyermek, úgy gondolkodtam, mint gyermek, úgy értettem, mint gyermek; amikor pedig férfivá lettem, elhagytam a gyermeki dolgokat." (I. Kor. 13:11.)

A gyerekes dolgok elhagyását sokszor nem látom... Akinek nem inge, az pizsamába is öltözhet persze :)

"Testvéreim, ne a gondolkodásban legyetek gyermekek, hanem a rosszban legyetek kiskorúak, a gondolkodásban ellenben érettek legyetek." (I. Kor. 14:20.)

Szerintem Lacc48-at is a gyermeteg, kiskorú viselkedés bosszantja, ami sok hívőnél megvan (ha nem így van, javíts ki!)

timola

  • Dátum 10/10/2019 14:28
Lacc48: ha nem ismered, nem szereted hogyan bízhatsz abban, hogy a halál után Vele találkozol?
Halál után már késő kapcsolatot építeni Vele. Ha leéled úgy az életed, hogy nincs igényed erre, akkor a halál véglegesíti a Tőle távollétet. Én így értem az Igéből.

Mikor azt írom, hogy a szeretetét kell képviselni a földi életben, akkor azt (is) értem ezalatt, hogy az emberek felé kell ezt átadni.

Lacc48

  • Dátum 09/10/2019 20:45
timola, amiről Te írsz, azzal nem a halálunk után kellene foglalkozni?(szoros, szeretet-kapcsolat)
Ezeket inkább földi életünk során kellene kialakítani embertársainkkal. Nem?
Sokan, akik már túlságosan is beleélik magukat, már-már bele vannak dilizve a gyülekezetük által diktáltakba, azok mit érzékelnek a jelenből, milyen életük van?
De végül is mindenki azt csinál amit akar...

timola

  • Dátum 09/10/2019 07:50
Én azt értettem meg, hogy az élet célja rátalálni Istenre, szoros szeretet-kapcsolatot kialakítani Vele. Megismerni Őt, fejlődni és kiábrázolni, képviselni itt, a szeretetétől elszakadt világban.
Bizalommal lehet így letenni a "földi sátorunk" - testünk, mert az Ő jelenlétébe lépünk át - akkor már színről-színre láthatjuk majd Őt.

Kapitany

  • Dátum 05/10/2019 13:06
Isten is nyomkodhatja az újratervezés gombot...?! :-)

Leslie11

  • Dátum 05/10/2019 11:32
Nos az életünk célja több helyen is le van írva a bibliában. Szorgalmasak kikeresik és leírják ide....
Egy biztos Isten teremtett minket, célja volt a földdel és az emberrel is.
Ő mindent előre eltervezett, mint ezt a kézikönyv is tanúsítja.
Ám oda csak az van leírva ami feltétlenül fontos és ránk tartozik.
A többi majd napvilágra kerül a maga idejében, ahogy szintén ott írják.
Így nem tudunk olyan eseményekről, mint egy mennyei szimpla hétköznap.
Vagy nem látunk bele az Isten dolgaiba sem.

De most a kommenteket és a világméretű jajgatást látva elképzelem a következőt......

Hatalmas kerekasztal fölött áll Isten egy csomó főangyallal és vakarja a fejét.
Hát arra nem gondoltam hogy ezek tényleg elszaporodnak...... És a CO-t is kihagytam a számításból......

Lacc48

  • Dátum 04/10/2019 23:58
Pumori, a lótetűnek is saját élete van, akárcsak a hangyáknak. Nekik a saját kolóniája mindennél fontosabb, hogy fennmaradjon. Őket egyáltalán nem érdekli az ember élete, hogy éppenséggel él e vagy hal... ahogyan minket sem azok.
Van egy ismerősöm, egy rendes ember és ő nem hiszi, hogy létezik egy teremtő, aki létrehozta ezt a világot és abban sem hisz, hogy a halál után van folytatás. Mindenesetre elgondolkodtató...

Nemrég volt a tévében egy müsor, abban egy boncteremben két fiatal készített riportot. Végén, amikor elköszöntek a riportalanytól, a "boncmester" így válaszolt: Maguk még fiatalok, élvezzék ki az életet!!!
Elgondolkodtató..........

Lacc48

  • Dátum 04/10/2019 23:34
Feketesas, a szerzetes tanárod bölcsen fogalmazott. Szinte minden benne van.
Viszont Isten célja velünk, biztosan nem itt, ebben az életben fog beteljesülni.
Az utolsó mondatod egy kicsit mesébe illő.

Pumori

  • Dátum 04/10/2019 23:26
Rendben Laccc, akkor leirom, de zárójelben mert ez itt káromlásnak számit. (Az életnek nincs célja, egyszerűen van mint a levegő vagy a föld vagy az arany.) Célod Neked lehet addig mig Te határozod meg a cselekedeteidet... s ez lehet akár a szeretet művelése is. Ahogy telik az idő az emberen egyre jobban tiszteli az élőt, ma elengedtem egy vödörbe esett lótetűt pedig nem tudok róla hogy valami hasznosat is csinálna...(a zöldségek gyökerét rágja el, a növény elpusztul)

Feketesas

  • Dátum 04/10/2019 23:18
Lacc, Istennek van is tökéletes terve mindenki számára, de az inkább az üdvösségre és az Örökkévalóság létsíkjára vonatkozik. Az, hogy itt a földi élet röpke 80-90 évében ki-mit kezd magával, már megint más tészta.

Igen, azt én is osztom, hogy valszeg a túlnépesedés és egy klímakatasztrófa fogja betenni a kaput az emberiségnek.

Egy néhai szerzetes-tanárom így fogalmazta meg, csak hogy a kérdésedre is válaszoljak: "Az élet célja az, hogy boldogok legyünk."

Azt már én teszem hozzá, hogy Isten céja pedig az, hogy az örökkévalóság boldogságába eljussunk.

Lacc48

  • Dátum 04/10/2019 23:02
Orallo, szerinted ez minden? Ebben nincs semmi titokzatos...
Pumori, lehet épp a túlnépesedés lesz a végzetünk. Azért Istennek mégiscsak lennie kell valamiféle "tökéletes" tervének.
Monika77, ez mind szép és jó, de ez is csak egy bibliai részlet, egy papírforma.

Monikaa77

  • Dátum 04/10/2019 22:05
Isten szeretetbol teremtette az embert, legkedvesebb teremtmenyei vagyunk. A bunbeeses utan kiuzettunk a paradicsombol es olyan vilagban elunk, ahol nem Isten az ur. Isten azt szeretne, ha visszaternenk hozza. Ezert elkuldte a Fiat, hogy aki hisz benne, udvozuljon. Az elet ertelme, hogy visszatalaljunk Istenhez Krisztus altal: " Senki nem mehet Istenhez, csakis enaltalam."

Pumori

  • Dátum 04/10/2019 21:09
Orallo, azé kicsit bonyolultabb.... Rendben van, betöltik a Földet....,ez mit is jelent?Mennyi embert, szám szerint? A Föld becslések szerint mintegy 1000~1,500 millió embert bir elhordani a hátán hosszútávon. Sajnos ezen már rég túl vagyunk...
Lacc, nincs célja..., művészkedhetnékje volt épp.:) Nem is sikerül mindenki tökéletesre...:D

Orallo

  • Dátum 04/10/2019 19:35
Te magad írtad a választ a kérdésedre:
Mózes I. könyve 1. rész
27. Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.
28. És megáldá Isten őket, és monda nékik Isten: Szaporodjatok és sokasodjatok, és töltsétek be a földet és hajtsátok birodalmatok alá; és uralkodjatok a tenger halain, az ég madarain, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
31. És látá Isten, hogy minden a mit teremtett vala, ímé igen jó.